دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بازدید جمعی از مدیران شبکه 2 و وزارت بهداشت از پشت صحنه مجموعه «دو قلوها» 

گروه برنامه‌ساز مجموعه «دو قلوها» در آغازین روزهای تولید این برنامه، میزبان جمعی از مدیران شبکه 2 سیما و مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود. 
کد خبر : 306318

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از شبکه دوم سیما، محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه 2 و سید محمدهادی ایازی معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه هیأت همراه از پشت صحنه و مراحل تولید و فیلمبرداری مجموعه «دو قلوها» با حضور عموهای فیتیله‌ای بازدید کردند.


محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه 2 ضمن تجلیل از همکاری وزارت بهداشت در تولید مجموعه «‌دو قلوها» اظهار کرد: در چند سال اخیر برخی کارهای محبوب استودیویی که به مجموعه‌های «استیج» مشهور هستند، به سمت کارهای نمایشی موفق عطف پیدا کرده‌اند و این در پاسخ به خواست مخاطب صورت گرفته است چرا که به مرور زمان ذائقه زیبایی‌شناسی مردم در حال تغییر است. در شبکه 2 «محله گل و بلبل» نخستین برنامه‌ای بود که از یک مجموعه استیج به ساخت یک کار نمایشی طنزِ پربازیگر، پردامنه و جذاب وارد شد. «دو قلوها» دومین تجربه در همان امتداد است که الحمدلله با کیفیت و برنامه‌ریزی مناسب پیش رفته و نوید استقبال گسترده مخاطبان را می‌دهد. همان طور که در مجموعه محله گل و بلبل این اتفاق افتاد و جهش آمار مخاطبان گویای این مهم بود.


وی افزود: بعد از تجارب ارزنده عموهای فیتیله‌ای در برنامه‌های پیشین، ورود ایشان به یک پروژه نمایشیِ جذاب کمدی با گروهی از بازیگران با تجربه و یک گروه برنامه‌ساز دقیق، مژده ورود یک مجموعه موفق دیگر به جدول پخش برنامه‌های شبکه 2 را می‌دهد که ان‌شاءالله مخاطبان نیز با لذت آن را دنبال کنند. شایان توجه اینکه چنین برنامه‌هایی مخاطب جمعی دارند و کودک در کنار خانواده گروهِ مخاطب هدف پنداشته شده؛ از این‌رو و با توجه به مضمون و خوش پیام بودن این مجموعه می‌توان گفت اثرگذاری در طیف وسیعی از مخاطبان اتفاق خواهد افتاد.


سید محمدهادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز بیان داشت: اگر وزارت بهداشت به عرصه برنامه‌سازی ورود پیدا می‌کند، به این دلیل است که صدا و سیما می‌تواند نقش یک دانشگاه را برای عموم مردم و در تمامی رده‌های سنی ایفا کند. از این‌رو با ساخت برنامه‌های مناسب در صدد ترویج و فرهنگ‌سازی در حوزه سلامت و بالا بردن سطح سواد سلامت افراد جامعه هستیم. وقتی از سواد سلامت مردم صحبت می‌کنیم به این مفهوم است که کاری کنیم تا عموم مردم زندگی بهتری داشته باشند. در این میان چه گروهی مهم‌تر از کودکان و نوجوانان می‌تواند باشد که بدون تردید نسل آینده ما هستند و بر والدین خود نیز اثرگذارند. به اعتقاد من برنامه‌هایی از جنس برنامه‌های طنز نمایشی این شبکه که با مخاطب ارتباط بسیار خوبی برقرار می‌کند، نه‌تنها بر رده سنی کودک و نوجوان بلکه بر بزرگسالان و جمع خانواده نیز مؤثر خواهد بود. لذا از این جهت به شما تبریک می‌گوییم که این مجموعه جذاب را شروع کرده‌اید و ما نیز این توفیق را داریم که با صدا و سیما به‌ویژه شما و شبکه‌‌های مختلف برنامه‌های متعددی را در دست تولید داشته باشیم. ضمن اینکه تجربه نشان می‌دهد که این سه بزرگوار در نقش عموهای فیتیله‌ای ارتباط مناسبی با مخاطبان برقرار کرده‌اند؛ بنا بر این می‌توان موضوعات مختلف حوزه سلامت را از این طریق هر چه بیشتر ترویج کرد. ان‌شاءالله این همکاری سرآغاز اتفاقاتی جدی‌تر در این عرصه باشد.


گفتنی است مجموعه «دو قلوها» به تهیه‌کنندگی مهدی بصیری و کارگردانی جمشید بیات ترک در قالب یک مجموعه نمایشی کمدی و با قصه و شخصیت‌هایی جدید بعد از ایام محرم و صفر از شبکه 2 به نمایش درمی‌آید. در این مجموعه در کنار عموهای فیتیله‌ای گروهی از بازیگران سینما و تلویزیون به ایفای نقش می‌پردازند.


مجموعه تلویزیونی «دو قلوها» کاری است از گروه کودک و نوجوان شبکه 2 سیما که با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شبکه 2 در حال تولید است.



انتهای پیام/4072/


انتهای پیام/

برچسب ها: شبکه دو سیما
ارسال نظر
هلدینگ شایسته